Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради
Четвер, 28.03.2024, 11:56
Меню сайту

Наше опитування
Яким, на вашу думку, має бути вчитель?
Всього відповідей: 73

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2016 » Листопад » 18 » Cемінар-практикум вихователів груп молодшого дошкільного віку
14:55
Cемінар-практикум вихователів груп молодшого дошкільного віку

17.11 2016р.в ДНЗ №9 "Малятко" відбувся семінар-практикум вихователів груп молодшого віку дошкільних  навчальних закладів міста Старокостянтинова з питання «Формування толерантності як одного із важливих аспектів становлення особистості дитини в рамках гуманізації освіти»

       Із історії.

Міжнародний день толерантності — відзначається 16 листопада в усьому світі. Його запровадили у 1995 за рішенням ЮНЕСКО. Саме цього дня ухвалили Декларацію принципів терпимості.

Історія походження слова – толерантність.

На рубежі XVIII-XIX століть у Франції жив хтось Талейран Перигор. Він відзначився тим, що при різних урядах, залишався незмінно міністром закордонних справ. Це була прекрасна людина, талановита  у багатьох областях, який шанобливо ставився до людей, шукав вирішення проблем способом, який найменше пригнічує інтереси інших людей. З ім'ям цієї людини і пов'язане поняття «толерантність». Слово «толерантність» походить від латинського tolerance – стійкість, витривалість.

.Актуальність проблеми виховання толерантності у дошкільників є досить природною. Адже саме на цьому етапі життєвого шляху дитина потрапляє у колектив (однолітків, дорослих), де зав’язуються взаємостосунки з представниками різних мікросоціумів, із різними традиціями, поглядами, життєвим досвідом і формуються комунікативні здібності.

На семинарі–практикумі було обговорене питання «Формування основ толерантності у дошкільників», де вихователь Прус Надія Михайлівна у своєму виступі розкрила методичну сторону організації роботи з дошкільниками з формування толерантної культури дошкільників,  назвавши основні принципи формування цієї культури.

1. Принцип суб'єктивності. Вимагає опори на самостійну активність дитини, стимулювання його самовиховання, свідомої поведінки в стосунках з іншими людьми.

2. Принцип адекватності. Вимагає відповідності змісту і засобів виховання, орієнтований на реальні стосунки, що складаються між дітьми, батьками, педагогами.

3. Принцип рефлексивної позиції. Передбачає орієнтацію на формування у дітей усвідомленої стійкої системи відносин до значущої для нього проблему, питання, що виявляється у відповідній поведінці та вчинках.

4. Принцип індивідуалізації. Передбачає визначення індивідуального підходу при вихованні свідомості і поведінки.

5. Принцип створення толерантного середовища. Вимагає формування в дитячому саду гуманістичних відносин, що ґрунтуються на праві кожного мати своєрідне ставлення до навколишнього середовища, самореалізацію в різних формах.

.Та ознайомила з  формами роботи з дошкільниками з вищевказаного завдання:

- проведення свят та інших масових форм, з метою знайомства дітей з культурою і традиціями свого народу та народів світу; 

- театралізовану діяльність дошкільнят за сценаріями, в основі яких казки народів світу;

- сюжетно-рольові ігри дошкільнят, основною метою яких є освоєння і практичне застосування дітьми способів толерантної взаємодії; українські народні рухливі ігри;

- проведення українських народних свят, наприклад таких як «Свято Миколая», «Андріївські вечорниці», згідно з народним календарем; вивчення народних свят найближчих країн-сусідів; ознайомлення дітей з традиціями народів різних країн; з традиціями святкування Нового Року, 8 Березня, Дня захисників вітчизни; ігри-заняття, створених на матеріалах різних казок, з метою вирішення проблем міжособистісної взаємодії в казкових ситуаціях; інсценування казок.

Звичайно, формування толерантності відбувалося поступово, тому що всі діти різні: одні доброзичливі, активні, інші сором'язливі, треті замкнуті, у кожного свої індивідуальні здібності і особливості. Для ефективності роботи з виховання у дітей толерантності необхідно створити тісну співпрацю педагогів дитячого садка і батьків. Тому вихователь Криль Лілія Вікторівна в питанні «Організація системи роботи з сім’ями та педагогами щодо  формування толерантної культури у них»,  розкрила різноманітні форми роботи з батьками: збори, консультації, виставки педагогічної та дитячої художньої літератури, фотостенди, анкетування, спільні свята, круглі столи, тренінги, сімейні ігротеки, тематичні дні в ДНЗ, конкурси спільних малюнків,  конкурс родоводу, розваги, індивідуальні бесіди з батьками, консультативний пункт,  «Школа для батьків», цільові екскурсії спільно з дітьми по місту, волонтерська допомога воїнам АТО, допомога малозабезпеченим сім’ям, дітям (людям) з особливими потребами та переселенцям. Особливу увагу звернула на особливість педагогічної толерантності, яка заснована на ціннісних і гуманістичних орієнтаціях професійна здатність зрозуміти, визнати й прийняти суб’єктів педагогічного процесу – вихованців, адміністрацію ДНЗ, батьків  – такими, якими вони є, – носіями інших цінностей, логіки мислення, форм поведінки, суб’єктного досвіду, встановлювати відносини співробітництва в процесі взаємодії із суб’єктами, аналізувати й критично оцінювати суб’єктний досвід і поведінку і бути завжди прикладом для наслідування.

. На семінарі–практикумі було виведено формулу  діяльності  відповідального та толерантного педагога:

Я поведу тебе за собою, але не буду намагатися підкорити або «перекроїти» тебе «під себе», бо хочу, щоб ти був особистістю, індивідуальністю.

Обговорені заповіді, умови створення толерантного середовища  та форми роботи методичного кабінету з педагогами з формування у них педагогічної культури: анкетування, ділові ігри, тренінги з підключенням практичного психолога, методичні мости; семінари–практикуми диспути, дискусії; методичні посиденьки тощо.

Присутні отримали досить вагомі знання і змогли пересвідчитись у рівні сформованості власної культури толерантності під час проведення анкетування та тренінгу практичним психологом Доманською Ольгою Леонідівною. Відбувся показ інтегрованого заняття з мовленнєвого, сенсорного та морального розвитку (толерантної культура дошкільників) у групі дітей молодшого дошкільного віку «Яблука від Осені», де на практиці вихователь Репюк Надія Володимирівна ознайомила учасників семінару із методами і прийомами роботи із наймолодшими дошкільниками з закладання фундаменту формування основ толерантності під час організованої форми діяльності, зокрема  заняття, а саме: вміння сприймати інших дітей, розуміти їхні відчуття у проявах поведінки, вислуховувати співрозмовника, не перебиваючи його, дивитися на світ його очима і поважати його як іншого, виявляючи своє позитивне відношення до нього. Отже, будьмо толерантними, пам’ятаймо,  що кожен вільний вибирати свій імідж і стиль, свої звички та пристрасті (в рамках пристойності).

   Методист методичного кабінету Черниш О.М.

Переглядів: 563 | Додав: amawa | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Календар
«  Листопад 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Для слабозорих
ДЛЯ ЗБІЛЬШЕННЯ РОЗМІРУ ТЕКСТУ НАТИСНІТЬ ОДНОЧАСНО КНОПКИ "CTRL" ТА "+" НА КЛАВІАТУРІ

Пошук

Архів записів

Друзі сайту
Сайт Міністерства освіти інауки України Сайт методичного каб Best uCoz Websites

Управління освіти м. Старокостянтинів © 2024