«Дитячий садок – це перша найгідніша
школа для дитини, національна школа, в
якій пробуджується її національна і
громадянська свідомість»
С. Русова
Дошкільне виховання є першою ланкою в системі безперервної освіти, в становленні та розвитку особистості. Для того, щоб діти стали творцями своєї долі, необхідно, аби вони міцно засвоїли духовність, культуру рідного народу, глибоко перейнялися його національним духом, способом мислення і буття.
Питання національного виховання завжди було пріоритетним для педагогічного колективу нашого дошкільного навчального закладу.
Виховання любові до своєї Вітчизни, завдання надзвичайно складне, особливо коли мова йде про дітей дошкільного віку. І саме тому, з метою розширення та підвищення рівня поінформованості вихователів дошкільних навчальних закладів щодо питань національного виховання дошкільників в умовах сьогодення, розкриття шляхів реалізації завдань національного виховання як складової патріотичного виховання через призму Базового компоненту дошкільної освіти; ознайомлення з системою роботи з питання; поширення досвіду планування роботи для дітей всіх вікових категорій; презентації творчої майстерні з виготовлення першого експонату міні–музею «мішечка добробуту», 24 березня 2016 року на базі Старокостянтинівського дошкільного навчального закладу № 6 «Зіронька» відбувся міський «майстер-клас» за темою: «Формування основ національної свідомості у дітей дошкільного віку».
На методичному заході обговорювались питання національного виховання дошкільників, проблеми та шляхи їх вирішення у дошкільних закладах міста у виступі методиста ММК Черниш О.М. та керівника «майстер -класів» вихователів ДНЗ міста Романюк Л.Л.
Педагоги поділилися досвідом роботи щодо організації національного виховання у своєму дошкільному навчальному закладі.
Педагог – майстер Бурдіна С.М. використала цікаві методи роботи: «відкритий мікрофон», «мозковий штурм», мультимедійну презентацію, презентацію створених проектів учасниками зібрання за темою національного виховання у контексті духовного потенціалу старших дошкільників. Вихователем–методистом Богатир Л.В. надано рекомендації та пам’ятки щодо організації національних куточків у групах ДНЗ.
Учасники заходу мали змогу переглянути відео- та фотоматеріали фрагментів розваг; організації національних куточків, міні-музеїв; експонати національних куточків, виготовлених руками вихователів ДНЗ № 6, а також самостійно виготовити експонат «мішечки добробуту».
Учасники семінару зробили висновок, що в основі вирішення проблеми національного виховання одним із ключових питань є відродження національної культури, фундаментом якої є усталені народні традиції та звичаї, що вироблені народом впродовж усього історико-культурного розвитку.
Поліщук С.В., завідувач ,
Богатир Л.В., вихователь- методист
|